dissabte, 28 d’abril del 2012

La librería ambulante


Sovint la gent que ens dediquem al món del llibre, tenim la sensació que la literatura que parla de llibres només ens interessa a nosaltres i a quatre persones més, de fet ens entusiasma, i a vegades quan ho dónes a llegir a altra gent no li veuen les mateixes virtuts que tu... I tanmateix, hi ha històries que no pots evitar de repartir a tort i a dret, voldries que tothom s'encomanés del teu entusiasme i que la visquessin amb la mateixa passió i intensitat que tu.

Quan va arribar La librería ambulante se'm va dibuixar un somriure, li vaig fer un lloc privilegiat a la llibreria -m'atreviria a dir que tots els llibreters hem fet el mateix-. Una dona que ho deixa tot, agafa els estalvis i els inverteix en una llibreria ambulant i se'n va a vendre llibres arreu del país és digna de novel·la.
En Roger Mifflin, un llibreter ambulant, vol tornar a Brooklyn a escriure les seves memòries i per això ven la llibreria, l'euga i un gos a la senyoreta Helen McGill que tipa de la granja, la producció de les gallines i de fer de minyona del seu germà ramader de dia i convertit en un escriptor reconegut, veu en la llibreria l'oportunitat d'anar a conèixer món. Helen McGill emprèn l'aventura de la seva vida acompanyada de llibres i de bona literatura.

"Creo que leer un buen libro te hace modesto. Cuando uno logra ver con lucidez el interior de la naturaleza humana, cosa que te proporcionan los grandes libros, uno siente la necesidad de hacerse pequeño. Es como mirar la Osa Mayor en una noche clara o como ver el amanecer en invierno cuando uno va a recoger los huevos de la mañana. Y cualquier cosa que te haga sentir pequeño es maravillosamente buena."

 Una història petita i senzilla, plena de bon humor i optimisme que m'ha enamorat, si us va agradar La librería, 84, Charing Cross Road o Una temporada para silbar, aquest és el vostre llibre.

Publicada per Periférica
Traduïda per Christopher Morley

14 comentaris:

Quadern de mots ha dit...

Fe, acabo de llegir “La librería de las nuevas oportunidades” i, inevitablement, pensava amb tu. No recordo on vaig veure el llibre que ressenyes, però em va atraure moltíssim la portada.

La màgia dels llibreters!!!

Pito ha dit...

Vaig llegir La Librería y Una Temporada Para Silbar i em van encantar... aquest ha estat un dels meus llibres de St.Jordi....èxit assegurat !!

Mireia ha dit...

La llibreria em va agrdar, però el 84 em va encantar. Com que tinc una lista de pendents molt llarga,aquest el deixaré aparcat esperant a veure si surt en català

Mireia ha dit...

La llibreria em va agrdar, però el 84 em va encantar. Com que tinc una lista de pendents molt llarga,aquest el deixaré aparcat esperant a veure si surt en català

Anònim ha dit...

Els tres llibres que cites al final em van agradar (alguns molt i molt!), així que cal apuntar-se aquesta recomanació. Gràcies!

viu i llegeix ha dit...

No t'enganyis Fe, n'hi ha molts que ens encomanem del teu entusiasme i vivim alguns llibres amb la mateixa passió i intensitat que tu. El vaig fullejar per sant Jordi i no vaig poder evitar de pensar en tu. El de la helene hanff el porto penjat amb un pin al cor, la libreria em va provocar un somriure permanent, i l'altre el tinc pendent. Quan em passi la crisi lectora actual, m'hi poso

Nitamiu ha dit...

Just l'he regalat per Sant Jordi! Els altres que esmentes em van encantar! Les teves recomanacions són inafal.libles!

kweilan ha dit...

L'he tingut a les mans i crec que me l'acabaré comprant i més, després de llegir la teua ressenya. Et vaig veure al diari i a la tele!!! Una abraçada!

Zerozerosset ha dit...

Gràcies!! Són unes recomanacions que tindré molt en compte. Vaig llegir "Una temporada para silbar" i em va agradar moltíssim.

Quadern de mots ha dit...

Bon dia,
les normes diuen que t’he d’avisar que tens una cosa en el meu blog, i jo, que sóc disciplinada, ho faig amb molt de gust.

Gràcies.

LaMirandolina ha dit...

Justament ahir vaig acabar "Una temporada para silbar", que em va encantar. M'apunto aquest títol que ressenyes. Gràcies!

Córrer i llegir ha dit...

Somriure és la paraula perfecta per definir la sensació que et provoca aquest llibre. Somriure i sensació plaent, agradable.
Els altres dos també em van agradar molt, però no són tan simples, no donen aquesta sensació que la vida és senzilla i simple.
Avui l'he trobat en anglès, l'edició americana de 1919, i la continuació, The haunted bookshop, i ja tinc ganes de llegir-los. Llibres amb història, que han passat per moltes mans, des que els van publicar.

Sandra Valentín ha dit...

Absolutament meravellosa!
L'amor als llibres i a l'ofici del llibreter és present a cada pàgina. M'ha encantat!

Una abraçada

Mireia ha dit...

He vist que ja havia fet un comentari en el seu moment. Llegit en 24 hores. Ara que ja el tinc en català editat per Viena. Una petita marevella